21.2.14

EV sünnipäevale pühendatud üritused.

Sellel nädalal oleme lastega väga palju aega pühendanud Eesti Vabariigi sünnipäevale. Mina koostasin lastele kordamislehed, lahendasime ristsõna (tähesegadik), vaatasime fotosid, lugesime lugemikust jne. Täna esimeses tunnis kirjutasime luuletusi paberile ja oluline oli paigutus ning käekirja korrektsus. Täna oli ka lastel algklasside sisene mälumäng. Panen siia ka kõik küsimused, et saaksite ka koos kodus mängida ja mõelda:

1. Kuskohast on pärit alljärgnevad read ?
Mu isamaa, mu õnn ja rõõm, kui kaunis oled sa! Ei leia mina iial teal see suure, laia ilma peal, mis mul nii armas oleks ka, kui sa, mu isamaa!

2. küsimus 
Milline neist kolmest on Eesti Vabariigi vapp?

   










3. küsimus 
Mis lind on Eesti rahvuslind?

4. küsimus 
Mis lill on eesti rahvuslill?

5. küsimus 
Millised kolm värvi on Eesti lipul?

6. Mis lipuga on tegemist?








7. Millises linnas toimuvad 7. veebruarist 23. veebruarini 2014. aastal XXII taliolümpiamängud?

a) Salsburgis
b) Sotšis
        c) Oslos 

8. Kes on pildil? 





9. Kus asub see mälestussammas?




10. Millises linna sõlmiti 1920. aastal Eesti-Vene rahuleping?
a) Pariis
b) Tartu
c) London

11. küsimus
Vabadussõjas olid need sõjavahendid väga vajalikud. Millega on tegemist?







12. Millal Eesti taasiseseisvus?
a) 23. juuni 2014
b) 01. jaanuar 2000
c) 20. august 1991

13. küsimus 
Eesti lipp heisatakse päikesetõusul, kuid mitte hiljem kui kell 8.00 ja 
langetatakse päikeseloojangul,
kuid mitte hiljem kui kell 22.00.”
Seaduse järgi võib ühe korra aastas hoida lippu väljas kogu öö.
Mis öö see on?
a) Uusaaastaöö
b) Jaaniöö
c) Jõuluöö 

14. Mis riike ühendas Balti kett 1989. aastal?







15. Millises Eesti linnas toimub sellel aastal Vabariigi aasta-päevale pühendatud Presidendi vastuvõtt ?
Kas:
a)  Raplas
b) Tallinnas
c)  Pärnus

16. Millal on Eesti Vabariigi sünnipäev? (kuupäev, kuu)

Enamus lapsi olid väga tublid ja oskasid vastata ka küsimustele, millest me ei olnud rääkinud.Lihtsalt ei
oska ette arvata millised küsimused sellel aastal tulevad. Eks paremik tulebki kuidagi selgitada :) Mina
kiidan kõiki lapsi, sest enamus küsimusi said õiged vastused.

Peale mälumängu käisime söömas ja siis garderoobi. Oh, kui mul vaid oleks võimalik muretseda
meie klassile kõik mustad õhupallid. Kahjuks on õhupalle alati 3 värvi - uskuge see on lastele
probleem. Aga lõpuks saime ka sellest murest ikka üle, mõni laps küll suutis õhupallist ilma jääda juba
enne rongkäiku. Mis teha, mul ei olnud rohkem palle. Need, mis rippusid minul käekoti küljes olid
minu isiklike laste pallid, sest nemad ei tahtunud palle oma käes hoida, kui esinesid. 

Miitingul käitusid peaaegu kõik lapsed suurepäraselt, mõnel oli ikka vaja naabriga valjuhäälselt jutustada,
aga ikka juhtub.

Päeva lõpetuseks tuli ja garderoobid tühjaks teha ja meie saime kiita - kõik lapsed võtsid oma asjad kaasa
ja meie garderoob oli täiesti korras. Aitäh lastele, kes said kõigest õigesti aru.

Nüüd puhkame ja kohtume teisipäeval - rahvatantsijate ja lauljatega ka pühapäeval. Ilusat EV sünnipäeva
hõngulist nädalalõppu ja uue algust!












Teel miitingule.





Meie kooli kõik koorid.


Mudilaskoor





































Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar